Jag är inte rädd…eller jo

Standard

Jag möter ofta personer som oroar sig för att deras idéer kan stjälas av andra, att det finns många som är oärliga och försöker åka snålskjuts på det arbete som jag gör. Jag kan förstå oron och har flera gånger sett mina idéer förverkligas av någon annan och stora delar av mongara webb finns hos en konkurrent.

Men jag tror på att oron och rädslan för allt som kan hända är ett större hinder för utveckling än att bli av med en idé av tio eller delar av en webb. Vi jobbar ju redan på nästa version….

Häromdagen träffade jag Håkan Alfon för ett kort möte kring hur vi skulle kunna börja göra saker tillsammans. Det sista som mina kollegor sa innan jag gick var: Vi vill inte ha en massa nya idéer det som du ska lösa är hur får man folk att förstå att vi måste jobba på ett nytt sätt med  mera samarbeten, nya partners och ett friare idéflöde. Dvs att dela idéer och kunskap och se till att affärerna växer.

Gör alltså….

Ett svar »

  1. Utmaningen för oss alla är nog att våga satsa på nya saker och tro på sig själv! Många människor har svårt för detta och stjäl därför någon annans jobb. /Hugo (Receptionen)

Lämna en kommentar